Jak przygotować materiały na stronę internetową lub do sklepu internetowego? Jakie materiały przesłać?

Po zawarciu umowy, jedna z pierwszych rzeczy jakie należy wykonać to zwykle przesłanie materiałów, które mają znaleźć się na stronie internetowej.

Na początek postaraj się wczuć w rolę swojego klienta i zastanów się jakich informacji może szukać na twojej stronie? Warto również zwrócić uwagę aby wszystkie teksty na stronę zawierały tylko wartościową treść, były krótkie i konkretne. Wypunktuj wszystkie korzyści swoich usług lub produktów. Ważniejsze części tekstu napisz czcionką pogrubioną. NAJLEPIEJ W OGÓLE NIE PISZ WIELKIMI LITERAMI, taki tekst w Internecie jest negatywnie postrzegany. Używaj krótkich zdań by treści były zrozumiałe. Przed wysłaniem tekstu sprawdź go dwa razy pod kątem błędów i poprawności stylistycznej.

Po utworzeniu treści warto ją urozmaicić zdjęciami, posiadamy dostęp do bazy zdjęć jednak najlepiej jak zdjęcia są oryginalne i przedstawiają Państwa produkt. Zdjęcia na stronę w większości przypadków muszą być wykonane w poziomie. Najlepiej aby były dostarczane w rozdzielczości 1920×1080, takie zdjęcie zwykle mieści się na szerokości całego ekranu, mniejsze zdjęcia nadają się do umieszczania w treści, jednak należy pamiętać, że dopasowanie ich np. do kwadratu, gdy zdjęcie jest prostokątne jest zwykle nie możliwe.

  1. Wszelkie materiały wysyłamy tylko drogą mailową.
  2. Treści najlepiej przesyłać w plikach programów do edycji tekstu np. Word
  3. Zdjęcia należy dodawać jako załącznik maila, nie wklejamy ich w treści maila ani np. w treści dokumentu Word’a.
  4. Przy większej ilości zdjęć, przesyłamy je np. na wetransfer lub udostępniamy przez Google Drive itp. Sposób udostępniania powinien umożliwić pobranie wszystkich zdjęć jednym kliknięciem.
  5. Dokładnie opisujemy, gdzie mają się znaleźć treści na stronie, po przez wskazanie przycisku strony np. “o nas” lub fragmentu tekstu, który należy zastąpić a dopiero pod nim umieszczamy treść.
  6. Nie nazywamy nagłówków, przycisków itp. alternatywnymi nazwami, ani skrótami.
  7. Przy stronach typu onepage, poszczególne sekcje/fragmenty strony określamy nazwami nagłówków lub nazwami “sekcja 1”, “sekcja 2” itd. licząc od góry

Po za treściami i zdjęciami na stronę internetową warto dodatkowo przesłać

  1. linki do profilów na portalach społecznościowych
  2. Adres e-mail lub propozycje adresu, który ma być dostępny dla klientów np. kontakt@[domena].pl i ewentualne pozostałe adresy
  3. jeśli posiadali państwo już wcześniej hosting to niezbędny będzie dostęp do hostingu i zarządzania domena internetowa
Print Friendly, PDF & Email