Po zawarciu umowy, jedna z pierwszych rzeczy jakie należy wykonać to zwykle przesłanie materiałów, które mają znaleźć się na stronie internetowej.
Na początek postaraj się wczuć w rolę swojego klienta i zastanów się jakich informacji może szukać na twojej stronie? Warto również zwrócić uwagę aby wszystkie teksty na stronę zawierały tylko wartościową treść, były krótkie i konkretne. Wypunktuj wszystkie korzyści swoich usług lub produktów. Ważniejsze części tekstu napisz czcionką pogrubioną. NAJLEPIEJ W OGÓLE NIE PISZ WIELKIMI LITERAMI, taki tekst w Internecie jest negatywnie postrzegany. Używaj krótkich zdań by treści były zrozumiałe. Przed wysłaniem tekstu sprawdź go dwa razy pod kątem błędów i poprawności stylistycznej.
Po utworzeniu treści warto ją urozmaicić zdjęciami, posiadamy dostęp do bazy zdjęć jednak najlepiej jak zdjęcia są oryginalne i przedstawiają Państwa produkt. Zdjęcia na stronę w większości przypadków muszą być wykonane w poziomie. Najlepiej aby były dostarczane w rozdzielczości 1920×1080, takie zdjęcie zwykle mieści się na szerokości całego ekranu, mniejsze zdjęcia nadają się do umieszczania w treści, jednak należy pamiętać, że dopasowanie ich np. do kwadratu, gdy zdjęcie jest prostokątne jest zwykle nie możliwe.
- Wszelkie materiały wysyłamy tylko drogą mailową.
- Treści najlepiej przesyłać w plikach programów do edycji tekstu np. Word
- Zdjęcia należy dodawać jako załącznik maila, nie wklejamy ich w treści maila ani np. w treści dokumentu Word’a.
- Przy większej ilości zdjęć, przesyłamy je np. na wetransfer lub udostępniamy przez Google Drive itp. Sposób udostępniania powinien umożliwić pobranie wszystkich zdjęć jednym kliknięciem.
- Dokładnie opisujemy, gdzie mają się znaleźć treści na stronie, po przez wskazanie przycisku strony np. “o nas” lub fragmentu tekstu, który należy zastąpić a dopiero pod nim umieszczamy treść.
- Nie nazywamy nagłówków, przycisków itp. alternatywnymi nazwami, ani skrótami.
- Przy stronach typu onepage, poszczególne sekcje/fragmenty strony określamy nazwami nagłówków lub nazwami “sekcja 1”, “sekcja 2” itd. licząc od góry
Po za treściami i zdjęciami na stronę internetową warto dodatkowo przesłać
- linki do profilów na portalach społecznościowych
- Adres e-mail lub propozycje adresu, który ma być dostępny dla klientów np. kontakt@[domena].pl i ewentualne pozostałe adresy
- jeśli posiadali państwo już wcześniej hosting to niezbędny będzie dostęp do hostingu i zarządzania domena internetowa